När miljön kommer i andra hand?

I dagens SVD( http://www.svd.se/nyheter/inrikes/miljooffensiven-hotar-mp-samarbete_6513878.svd ) skriver Lena Hennel en analys om att Centerns miljöengagemang kan komma att sätta käppar i hjulet för Miljöpartiets samarbete med regeringen.

Detta gör mig som miljöengagerad lite bitter, men framför allt blir jag påmind om att politik alltid är politik. Nu är detta förvisso bara en analys, men tyvärr tror jag att hon kan ha rätt. Däremot hoppas jag verkligen att hon har fel, och att Mp gör det enda rätta och välkomnar miljöengagemanget från från högerns håll. Om dem gör det kommer dem visa att miljön är det som är viktigast.

Samtidigt är jag väldigt skeptisk till att C kommer att vara så där överdrivet bra på miljöfrågorna. Dem har inte varit det hittills, men å andra sidan, det har inte Mp heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0