Anti-rasisterna slår i tomma luften.

Vi har ett parti som av många anses vara både främlingsfientligt och rasistiskt i våran riksdag. Jag tänker inte säga bu eller bä om dom påståendena, däremot så reagerar jag på alla de "kraftsamlingar mot rasism" som nu sker.

Tusentals människor samlas runt om i landet för att demonstrera mot rasism. Vilken rasism?

Jo, de 5,8% som röstade på SD. Dom förutsätter alltså att alla som röstat på SD är rasister och hatar invandrare?
I så fall är det att inte se längre än näsan räcker.

5,8% procent av Sveriges befolkning är inte rasister, däremot är det nog många fler än så som anser att Sverige har misslyckats i sin invandringspolitik. Det gör jag också. Kan man göra något annat när SCB skriver att mer än 40% av invandrarna inte har något jobb? (Sida 35, sida 2.3 i rapporten: http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0105_2010A01_BR_BE57BR1001.pdf)

Detta är inte det enda problemet som kommit med en otillräcklig politik för invandrarna, men det är en hård fakta.

SD är tyvärr det enda parti som ser detta som ett riktigt problem och har gjort det till sin hjärtefråga. Därför röstar så många på SD, själv tycker jag att det finns viktigare saker att rösta för än invandringen, t.ex. miljön. Dessutom så har SD ett skumt förflutet och många luriga människor i partitoppen, min magkänsla säger att dom inte har att göra i Sveriges riksdag.

Hur som helst så hade detta kunnat undvikas, om de sittande partierna tagit sitt ansvar tidigare. Då hade antagligen SD inte haft en chans att komma ens i närheten av vårat högsta beslutande organ.

Jag kan konstatera några saker:
1. Antirasisterna slår i tomma luften och skriker för tomma läktare. Deras hat är felvänt.
2. Problemet hade kunnat undvikas.
3. Säkraste sättet att bli av med SD är att ta tag i problemet och få tillbaka sina röster i nästa val. Under tiden så bör man inte låta SD få någon makt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska ju inte gnälla på SD med en gång tycker jag. Media sjasar upp allt dubbelt så mycket.. Man får ju vänta och se vad SD har att komma med innan man klagar på dem. Jag undrar hur många av dem som inte vill ha SD i riksdagen ens vet vad SD vill med sin politik.. Jag är inte alls påläst så därför drar jag inga slutsatser med en gång, jag väntar och ser vad de har att komma med innan jag är emot dem.

Tror de flesta svenskar inte heller vågar säga att de vill ha SD i riksdagen, eller att de tycker SD verkar bra. Bara massa skit har fått för sig att de inte vill/vågar ha något nytt i riksdagen. Det finns alltid dem som blir besvikna för vilket parti som vinner, men det får man helt enkelt acceptera.. varför kan vi då inte acceptera att SD kommit in där??

Det har inte ens börjat på riktigt än?!

2010-09-21 @ 12:03:54
Postat av: Anonym

Hej du okände. Visst ska man inte klaga på SD med en gång, jag har under flera veckor läst på och kollat upp mycket med dom. Jag är också kritisk mot båda sidor och så vidare.



All denna efterforskning har tillsammans bidragit till att min magkänsla säger: Dom ska inte vara där dom är längre än nödvändigt. Får alliansen majoritet på onsdag så är det okey, men dom ska inte ha någon viktig roll.

2010-09-21 @ 16:54:25
Postat av: Anonym

Okej!

Jag litar också på din magkänsla! ;)

2010-09-21 @ 19:36:06
Postat av: -micke-

Bra Mikael!

Det var väl formulerat och stämde väl in med vad jag tror och tycker. Det var säkert 15 år sedan man första gången tänkte att "nu måste de styra upp hur invandringen sköts" (Verket har ju t.o.m. bytt namn några gånger för att der gått så illa...).

Men det finns helt klart en del j-ligt sjuka formuleringar i deras partiprogram också så att rösta på SD var inte att tänka på... Således tänkte de som röstade på dem inte heller så mycket längre än näsan räcker.

2010-09-21 @ 23:56:20
Postat av: Emme

Klaga inte på Sd dem har vettiga åsikter, alla säger att dem ska slänga ut invandrarna ur Sverige. Så är inte alls fallet. SD är inte rasister. Dem har bara en syn som många andra har men inte vågar stå för :) Dessutom har Sd många andra frågor som är viktiga. Vadå miljön? Va fan kan lilla Sverige göra åt den globala uppvärmningen?, NADA vi gör redan allt som vi kan.

Ta dig en tankeställare innan du klagar och stödjer aliansens dagisnivå! Alla patier är lika välkommna i riksdagen. Ha det så bra / Emme

2010-09-27 @ 18:41:15
URL: http://metrobloggen.se/karlekentillsverige

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0