Lika bra att fortsätta.

Passar på att tömma mig på klag nu när jag har flytet inne. ;)

Dagens lilla klagan kommer att försöka hållas lite mer koncist än den sensate. Jag blir väldigt imponerad om någon orkar igenom den texten, hehe.

Nåja, två delar iaf:

1. Radiotjänst.

Jag stör mig på hela den här tv-licensgrejen. Speciellt på att man måste betala den så fort man har en tv, även om man inte tittar på SVT. Hur svårt skulle det egentligen vara att göra om SVT så att dom fungerar som betalkanaler precis som alla andra kanaler? Så att om man inte vill ha SVT så slipper man betala för det bara för att man har en tv och kanske kollar på andra kanaler. Man skulle slippa en stor utgift iom att man slipper betala alla som ringer och terrar folk hela tiden. Radiolicensen är väl en annan sak, den blir svårare att kontrollera, men jag antar att av de 173 kronorna den totala avgiften kostar varje månad så går mer än hälften till tv-licensen. Så låt säga att 73 kronor går till radion, och 100 kr till tvn. Lägg in de här 73 kronorna i någon annan skatt istället så vi slipper allt drygande av radio-"Tjänst"  i kiruna.

2.  Cykelparkeringar

Uppsala är väl kanske en av de mest cykeltäta och cykelvänliga städer i hela sverige skulle jag tro. Det finns dock ett stort problem. Det är alldeles för få cykelparkeringar i den centralaste delen av uppsala, runt gågatan. Situationen är så att folk parkerar cyklar på vissa ställen där det är bekvämt att parkera dom och där dom inte står i vägen, även fast man inte får parkera där. Istället för att kommunen då ska sätta ut cykelställ där det är så tydligt att det behövs så ställer som istället upp skyltar där det står att man inte får parkera cykeln där, anställer folk att stå och säga åt folk att dom får parkera någon annanstans och sätta lappar på folks cyklar att dom inte ska stå där. Detta borde ju helt klart vara dyrare än att bara sätta ut cykelparkeringar där. Jag blir så trött på politiker. :

Peace out!
/Mikey-boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0