Normativitet

Jag är förbannat trött på hela världens normativitet och låsta tänkande...

Man ska ha en partner, och om man inte har en partner så ska man ständigt leta efter en partner. Det är så det är, det är normalt. Men då är jag väl inte normal, bara för att jag är singel och nöjd med det.

Bara för att "resten av världen" är på ett visst sätt så betyder inte det att det är rätt för alla.


Det var det om normativitet.


Låst tänkande.

Jag har två stycken favoritserier, House MD och Top Gear.
Jag vill väldigt gärna se dom här serierna när dom kommer ut på respektive orginalkanal (FOX respektive BBC).
Problemet är att jag inte kan göra det lagligt, om jag inte antingen:

Köper en TV och massa dyra kanaler vilket ändå skulle göra att jag blir låst vid TVn och tvingas se reklam och skit om jag inte köper till en dyr box så jag kan spela in avsnitten. Jag vill inte ha en TV, för TV är skit.

Jag kan också flytta till USA eller England och streama gratis från deras sajter. Eller göra samma sak och köpa programmen via Itunes, men det går inte i Sverige. VARFÖR?!?

Väntar ett år och köper säsongen på DVD. Fast då missar jag hela grejen med att vara up to date...


GAH!

Om någon har en bra lösning för mitt problem så ska jag bjuda dig på en glass nån gång!

Peace!
//Micke

Kommentarer
Postat av: Sara

Det blir inte så mycket lagligare men ändå, Mullvad.



Fast jag ser det så här, TV4 som House går på kommer att sända serien fast lite senare. Jag har TV4 här hemma och betalar för dekoder, tv-avgift allt vad nu är.



Jag ser det inte som att stjäla om jag laddar ner serien nu. De förlorar inga pengar på det eftersom jag annars hade sett serien på TV4. Det enda är att jag får se avsnitten lite tidigare.



Att dra ner en film är en annan sak. Skulle man inte ladda ner den så skulle man kanske se den på bio eller DVD = minskad intäkt.

2009-10-06 @ 23:38:07
Postat av: Sara

Iof så minskar tv-tittandet och då möjligtvis TV4´s reklamintäkter MEN det är inte TV4 som skulle kunna stämma någon utan det är seriens skapare.

2009-10-06 @ 23:39:46
Postat av: Sara

Förresten, ett inlägg till ang normalitet.



Hur tror du det känns när man är tjej, 31 år gammal, singel och barnlös?



Folk tror att jag antingen är lesbisk eller inte kan få barn. suck

2009-10-06 @ 23:42:58
Postat av: im on a boat

Tanka för i helvete! Nerladdning e skitbra. i de här fallet e lagen sjukt efter utvecklingen. och skivbolag/tvbolag är fylla av penga/makt-kåta konservativa bakåtsträvande idioter.



puss från tyskland

2010-01-02 @ 21:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0