Att dra sitt strå till stacken.

Man kan inte annat än hålla med om att det finns många fel och orättvisor i vår värld.

Barn som blir misshandlade av sina föräldrar/andra barn.
Miljön blir förstörd.
Folk svälter överallt.
Det är gott om krig.
Djuren blir misshandlade på många ställen. Både inom matindustrin och experiment.
Många människor hamnar i drog och alkoholmissbruk.
Ja, jag skulle nog kunna komma på hemskheter i all evighet, men det är inte vad det här handlar om.

Det är av min bestämda åsikt att varje människa har en skyldighet gentemot mänskligheten att på något sätt försöka göra världen lite bättre när man dör än den var när man kom.

Nu menar jag inte att alla människor ska göra allt, det finns ett ganska kännt talesätt:
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Det är en stor sanning, och jag "begär" inte att man ska förändra sitt liv totalt och hänge sig åt att lösa världens problem.
Allt som behövs är egentligen att man väljer något fel(jag har valt miljön t.ex.) och så försöker man göra något åt det.

Antingen så ger man lite pengar till någon organisation, börjar köpa Faktum av alla uteliggare man träffar på, ändrar sitt liv  på lite småsätt för miljön osv. 

Det behöver inte vara någon stor grej, men såklart om man vill gå fullt ut och bli militant djurrättsaktivist så är det ingen som hindrar en. :)

Så dra ditt strå till stacken nu och gör någonting för framtiden. Om inte din egen så kanske dina barns.

Lev väl!
//M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0