Åldersgränser.

Idag, på min födelsedag tillochmed, skall jag skriva lite om vad jag tycker om åldersgränser.

Åldersgränser är självklart nödvändigt, det inser man ganska snabbt. Vi kan inte utgå från att alla kan ta hand om sig själva och klarar av att veta att man ska dricka sprit eller inte osv.

Däremot så har jag en idé!

Gör om systemet såhär att åldersgränsen räknas från det år man blir det aktuella årtalet.

T.ex.

Om jag vill gå på krogen så får jag det från det år jag fyller 18 istället för det datum jag fyller 18.

Samma ska gälla för körkort och allt annat.

Lev väl
//M

Kommentarer
Postat av: Jonte

Det var faktiskt en riktigt bra idé!

2009-07-30 @ 03:33:00
URL: http://myspace.com/civilolydnad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0