[Muizik]

Okey, nu är det dags att skriva om något jag faktiskt tycker om!
Ni får ju inte komma och tro att det här bara är någon klagoblogg.

Musiken är min största hobby och jag skulle nog tycka att det var väldigt tråkigt utan musik i mitt liv.

Nu till hösten kommer jag att försöka hårt för att få ihop ett band på universitetet. Inget hyperseriöst, till en början iaf men jag saknar verkligen att lira tillsammans med folk. Speciellt live!

En lite skum grej jag upptäckt är om man frågar folk "Vad lyssnar du på för musik?", så får man väldigt ofta svaret "lite allt möjligt, allätare".

Inget konstigt i sig kanske, men om man då frågar vidare om de lyssnar på jazz/metal/gammal rock/dansband osv. så märker man ganska tydligt att "allt möjligt" till 90% av fallen betyder "det som går på radion".

Själv så är jag nästan tvärtom. Fast jag tycker själv att jag lyssnar på "allt möjligt" eftersom jag ena dagen kan lyssna på LOK, andra dagen Ella Fitzgerald, Red hot chili peppers, norah jones, lars winnerbäck, Beatles, Bob Marley, Toto, Depeche Mode, Cornelis, PST/Q osv. 

Däremot så lyssnar jag ju faktiskt nästan aldrig på moderna radiohits. 

Så jag är nog ingen allätare ändå. 

///M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0