Alkohol

Okey, dagens ämne, hett omdiskuterat!


Jag tycker att alkohol skall vara lagligt och tillgängligt, men det är ganska pinsamt att vara ute på krogen ofta.

Hur kommer det sig att folk som inte kan hantera alkohol inte inser det själva?

Jag menar, folk som blir våldsamma, gör dumma saker på fyllan osv. Förstår dom inte det själva, eller är dom helt enkelt för korkade för det?

Klarar man inte att dricka så ska man helt enkelt inte dricka, alternativt lära sig hur mycket man klarar av innan det går utför.

Nej, det handlar inte om ålder, faktiskt. Det handlar om mognad och tro mig, jag har sett lika många dumfulla 25-30 åringar som jag sett nyblivna 18-åringar. Enda skillnaden är att det blir sorgeligare och sorgeligare ju äldre folk blir utan att lära sig hantera alkohol.

Pinsamt, som sagt.

Kommentarer
Postat av: Emily

Idag väckte jag en man som hade slocknat bakom vårt hus. Han sa: "är jag inte hemma? Jag trodde jag var hemma. Vad ska du göra ikväll, du är söt VAD ska du göra ikväll?"

2009-08-02 @ 22:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0